آیا شبکه خبر ۲ صدا و سیما هک شد؟ + فیلم «عیسی بخشی» آخرین بازمانده بخشی‌های کرمانج خراسان شمالی درگذشت + علت فوت صداوسیما یکی از بهترین‌هایش را از دست داد فیلم‌‌های سینمایی امروز تلویزیون (جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) «لالایی» در شبکه نمایش خانگی | عمو پورنگ بازیگر شد سریال جدید «رخنه» درباره امنیتی‌ترین عملیات نفوذ + زمان پخش ماجرای عجیب آهنگ «تنهاترین عاشق» که به نام فریدون فروغی دست‌به‌دست می‌شود! + فیلم چرا تکرار «پایتخت ۶» پخش نمی‌شود؟ روایت پردیس پورعابدینی از سکانس ملاقات شرعی با شهاب حسینی در «گناه فرشته» + فیلم برگزاری گردهمایی کارشناسان روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سراسر کشور در مشهد مقدس بازیگر فیلم سینمایی «اخراجی‌ها ۲»: روش تدریس تام‌کروز در «تاپ‌گان» متعلق به یک خلبان ایرانی است خانه انیمیشن UP در دنیای واقعی + فیلم و عکس معاون وزیر فرهنگ: سابقه ایران و عراق در حوزه فرهنگ و ارتباطات درخشان است درباره زنده یاد حسن حامد، نمایشنامه نویس و کارگردان فقید مشهدی| خاموشی در اوج درخشش کاش سریال بود! | درباره «مست عشق»، فیلم مهم حسن فتحی بازدید هیأت رسانه‌ای ایران از مؤسسه العلمین عراق + تصاویر ویژه‌برنامه «کوی محبت» در شب شهادت امام جعفر صادق (ع) + زمان پخش فیلم‌های سینمایی تلویزیون برای تعطیلات آخر هفته (۱۳، ۱۴ و ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) + زمان پخش و خلاصه داستان تعطیلی سینما‌های مشهد به مناسبت شهادت امام‌جعفر‌صادق‌(ع)
سرخط خبرها

محبت دائمی

  • کد خبر: ۱۶۹۴۳۴
  • ۲۵ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۸
محبت دائمی
یکی از دستور‌های دینی ما برای شاد کردن افراد، به‌خصوص در حیطه خانواده، هدیه دادن است که در فضای مشاوره به‌منظور رفع کدورت‌ها و تحکیم خانواده، بسیار بر آن تأکید می‌شود.

یکی از موضوعات بحث‌برانگیز درباره پیامبران الهی و به‌خصوص پیامبر اعظم، موضوع ازدواج‌های ایشان و برخوردشان با همسرانشان بوده است. پیامبر خدا (ص) تا وقتی که حضرت خدیجه (س) زنده بودند، همسر دیگری نداشتند و جملات زیادی از ایشان در تجلیل شخصیت حضرت خدیجه وجود دارد؛ ازجمله جایی در وصف ایشان فرمودند: «پروردگار، بهتر از او را به من نداده است». بعد از ایشان نیز مطالب زیادی در باب علت و حکمت ازدواج‌های بعدی پیامبر و ریزبینی و دقت ایشان در رعایت حق آن‌ها و برقراری عدالت مدنظر دین دربین آن‌ها موجود است.

یکی از دستور‌های دینی ما برای شاد کردن افراد، به‌خصوص در حیطه خانواده، هدیه دادن است که در فضای مشاوره به‌منظور رفع کدورت‌ها و تحکیم خانواده، بسیار بر آن تأکید می‌شود. درمورد پیامبر خدا در معارف ما آمده است که امام‌صادق (ع) فرمودند: «رسول‌اکرم (ص) هرگاه در روز عید عطری به‌دست می‌آورد، ابتدا آن را به همسرانش می‌داد». خود ایشان در حدیثی می‌فرمایند که برای همسران خود هدیه تهیه کنید. همچنین این هدیه دادن را به فرزندان توصیه می‌فرمودند و با ظرافت‌های خاصی در این‌باره بیان می‌کردند: «اول به دختران بدهید، سپس به پسر‌ها.

آن که دختربچه خود را مسرور کند، پاداش آزاد کردن بنده‌ای از فرزندان اسماعیل را دارد و آن که دیده پسربچه خود را روشن کند، مانند شخصی است که از خوف خداوند گریسته باشد و پاداش گریه از خوف خداوند، بهشت برین است». یکی از جذابیت‌های اخلاقی پیامبر در برخورد با خانواده، این است که ایشان به‌عنوان والاترین فرد عالم هستی، رفتار پادشاه‌گونه در منزل نداشتند، بلکه مانند یک فرد عادی، کار‌های خود را انجام می‌دادند و در کار‌های منزل به همسران خود یاری می‌رساندند. درمورد ایشان گفته شده است پیامبر (ص) پس از فراغت از کار‌های بیرونی و اجتماعی، در کار‌های خانه به همسرانشان کمک می‌کردند.

حضرت، لباس‌های خود را وارسی و کفش خود را اصلاح می‌کردند. گوسفندان را می‌دوشیدند و برای رفع نیازمندی‌های همسرانشان تلاش می‌کردند. گاهی نیز خانه خویش را جارو می‌زدند. حیوانات را وارسی می‌کردند و شتر را به‌جای خود روانه می‌ساختند. در سایر کار‌های داخلی منزل کمک می‌کردند و مکرر می‌فرمودند: «کمک به همسر در کار‌های منزل، صدقه و احسان در راه خداست». اسود گوید: «از عایشه پرسیدم که رسول خدا (ص) در خانه چگونه است؟» گفت: «در خدمت کردن به خانواده خویش، کوشاست و هنگام نماز از خانه بیرون می‌رود و مانند انسان‌های دیگر جامه خود را می‌شوید».

عروه‌بن‌زبیر گوید: «کسی از عایشه پرسید که آیا پیغمبر (ص) در خانه کار می‌کند؟» گفت: «آری، کفش‌هایش را تعمیر می‌کند و جامه‌اش را می‌دوزد. همان‌گونه که شما کار‌های خود را در منزل انجام می‌دهید، او هم کارهایش را انجام می‌دهد». اینکه خدای‌تعالی درمورد پیامبر خود تعبیر «اسوه نیکو» را در قرآن مجید به‌کار برده است، درباره مباحث خانوادگی و رفتار ایشان در خانواده هم کاربرد دارد که از خود ایشان نقل شده است: «بهترین شما، بهترین برای خانواده و همسرانتان هستید و من از همه شما در این زمینه بهترم». از خداوند بزرگ می‌خواهیم که ما را از پیروان حقیقی پیامبر بزرگ اخلاق در رفتار نیک با خانواده قرار بدهد. ان‌شاءا...!

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->